Vi har en stærk mission

INDSIGT – en faglig platform

Vi har en stærk mission

Mere faglighed, større rentabilitet og bedre borgerservice! Det lyder af meget. Det er det måske også. Gennem mange år i front i driften af store velfærdsorganisationer har vi erfaret, at de mest rentable organisationer er dem, der har et stærkt fagligt fundament.

God faglighed giver dokumenteret effektivitet, produktivitet og tilfredshed for dem, det hele handler om: Borgerne. God faglighed giver korrekte afgørelser, de bedste fundamenter for borgerdialog og dermed et minimum af fejl. God faglighed tager tid og skal kobles med virkeligheden. God faglighed skal helst være et fast fundament i organisationen. Faglighed bør prioriteres.

Ærligt - det er dyrt og tager lang tid og kræver medarbejderkræfter, ledelse og tid at have organisationen i fagligt vater samtidig med at medarbejderomsætningen på offentlige arbejdspladser aldrig har været højere.

Innovationsfonden støtter INDSIGT

I september 2023 søgte vi Innovationsfonden om midler til at udvikle en digital AI-funderet platform. Det gjorde vi, fordi vi ønsker, at der skal være mere fokus på det faglige fundament i velfærdsorganisationer og fordi ny teknologi kan give et betydeligt forspring i dette arbejde.

Vi kalder vores platform for INDSIGT, fordi det er det, vi gerne vil tilbyde: Faglig INDSIGT. Platformen er ikke et fagsystem eller et administrativt skridt. INDSIGT er et både mono- og tværfagligt tillæg til hverdagen, der styrker arbejdet med borgere og de administrative praksis i fagsystemerne. INDSIGT er ikke undervisning i lovgivning eller drift. Det er mellemrummet mellem de to ting, som får det hele til at balancere. De organisationer, der skaber resultater, er dem, der har styr på det mellemrum.

AI og faglighed?

I udviklingen af INDSIGT arbejder vi med fagligheden. Vi tror fuldt og fast på den menneskelige dimension i de fleste fagprofessionelle sammenhænge. Lige præcis derfor spiller Avatars, AI og de store sprogmodeller også en helt central rolle i udviklingen af platformen INDSIGT.

Vi tager de åbenlyse fordele, der er ved AI og kombinerer det med den faglige menneskelige indsigt. Vi er helt bevidste om, at AI ikke er tryllestøv, men teknologi og semantik, der, hvis det bruges i kombination med stærk og dyb faglighed, kan forandre meget.


 

Vi træner og udvikler, i samarbejde med en lang række velfærdsfaglige miljøer, en AI-dimension, der kan bruges med en høj grad af sikkerhed og anvendelighed, i både lærings- og borgerrettede situationer.

Via de store sprogmodeller træner og styrker vi INDSIGT, som deltager i samtalen mellem borger og medarbejder. Det sker i det man kalder ’et lukket univers’. INDSIGT transskriberer samtalen, prioriterer udfordringer og anviser risikofaktorer, hvor mønstre og tværfaglige nøglehandlinger identificeres for medarbejderne.

Det er her, at INDSIGT hurtigt og præcist også finder information fra borgersamtalen til brug i både det efterfølgende samarbejde med borger og i borgerjournalen. Journalen, med dens store datamængde, er tidskrævende at finde informationer i.

I de fleste dele af den offentlige sektor fremsøges informationerne manuelt, og der er risiko for at overse relevant information, da op til 30% af relevante informationer overses ved gennemgang.

Vi udvikler og implementerer dermed en AI dimension, der effektivt integrerer data fra samtalen, borgerjournaler og INDSIGT til handleanvisninger, så medarbejderne får hurtig og præcis adgang til vigtig information. Afgørende er, at det giver borgeren en præcis og effektiv service.

Ønsket er at skabe et AI-genereret forspring og give plads til fagligheden. Via AI styrkes og effektiviseres sagsbehandlingen, og det skaber hurtigere koordineringsfri handlemuligheder for frontmedarbejdere. Også de tværfaglige.

Målet er at kunne sætte hurtigere ind og forkorte tiden fra fx at børn og unge oplever symptomer på psykisk mistrivsel til den rette (be-)handling sættes i gang. Målet er at komme hele vejen rundt om borgere, så de oplever, ikke at skulle gentage sig selv i en uendelighed. Det er væsentligt at huske på, at 86% af alle borgere jo har flere indgange i kommuner, og her er AI en stærk medspiller.

Fairness og etik

For at styrke fairness og etik samt undgå bias i arbejdet med kunstig intelligens, træner vi et fagligt kompetent og lukket testmiljø, så akkuratheden og sikkerheden omkring AI bliver så høj som mulig i sagsbehandlings-situationer. Drømmen er en succesfuld implementering, tryghed og oplevet arbejdsglæde ved redskabet.

Vi er på vej. INDSIGT er i udvikling.

Book en virtuel tour!

Vil du være med? 

Det er lettest, hvis brugerne af ens produkt, kan genkende sig selv i det. Af den grund (alene) bruger vi meget tid på designet af borger- og medarbejderrejser i udviklingen af INDSIGT.

Det gør vi for at kunne skabe så målrettet en platform som muligt. En platform, som skal bruges og kunne øge værdien for organisationen.

INDSIGT er ikke et fagsystem eller endnu et administrativt skridt – det er et fagligt tillæg til hverdagen. Det styrker arbejdet med borgere og de administrative praksis i fagsystemerne. Det er udviklet af og for medarbejdere baseret på de tilbagemeldinger, vi har fået og stadig får af medarbejdere, studerende, borgere og ledere.

Vil du samarbejde eller være testpanel eller blot give feedback og få faglige ønsker opfyldt, så kontakt os endelig.

Ja, jeg vil være med!

BOOK en virtuel tur

Tak for oplysningerne, vi vender tilbage inden for rimelighedens grænser.
Oops! Something went wrong while submitting the form.